Розвиток мовлення.Сюди входить не тільки постановка всіх звуків, а й розвиток оповідної мови. Як тренування підійде придумування історій, розмови на різні теми та інше. Малюк повинен навчитися грамотно будувати свою розповідь, щоб вона була зв'язаною, узгодженою та послідовною.
Мислення.
Виконання будь-яких дій продумано та акуратно просте завдання для дорослої людини, але не для дитини. Це вимагає хорошої концентрації та координації. У розвитку цих навичок допоможуть найрізноманітніші практики та ігри, включаючи розфарбовування, штрихування, прописи та інші дії, де потрібна акуратність.
Багато спілкуйтеся з малюком, показуйте йому різні предмети та явища, говоріть про їх загальні риси та відмінності. Ще до школи, дитина повинна вміти порівнювати явища, узагальнювати схожі предмети в одну групу, знаходити схожі предмети за певною ознакою чи прибирати з групи предметів невідповідний.
Пам'ять.Хоч в цьому віці діти і сприйнятливі до нової інформації, до питання розвитку пам'яті також потрібно підійти дуже відповідально. Для цього досить вчити з малюком вірші та пісні, просити його повторити речення, яке ви тільки що озвучили і т.д. Також є маса дидактичних матеріалів та ігор, які спрямовані на поліпшення довільного запам'ятовування.
Моторика.
Виконання будь-яких дій продумано та акуратно просте завдання для дорослої людини, але не для дитини. Це вимагає хорошої концентрації та координації. У розвитку цих навичок допоможуть найрізноманітніші практики та ігри, включаючи розфарбовування, штрихування, прописи та інші дії, де потрібна акуратність.
Концентрація, уважність та посидючість.
Розвинути ці вміння можна за допомогою систематичних та регулярних занять. Почніть з малого — недовгі заняття в одному і тому ж місці та в певний час. Далі можна збільшувати час безвідривного навчання, але не довше 20 хв.
Ще до школи, дитина повинна знати в якій країні вона живе, в якому місті та за якою адресою, а також столицю своєї країни. Потрібно щоб вона вивчила сезони, місяці та їх послідовність, на які проміжки ділиться доба, скільки в ній годин, скільки днів у тижні та їх послідовність. Важливі знання про природу, основні види рослин і тварин, дорожні правила та існуючі професії. Дитина повинна знати як її звуть, скільки їй років, за якою адресою вона проживає і з ким, а також знати повні імена батьків та їх професію.
Математичні знання.
Тут досить навчити малюка азам: рахунок до 10, віднімання та додавання в цих межах, перерахування чисел від меншого до більшого і навпаки, визначення пропущених чи повторюваних чисел. Можна практикувати навички рахунку в звичайному житті, рахувати предмети на прогулянках, додавати їх та віднімати. Крім цього, рекомендуємо ознайомити дитину з поняттями розміру предметів, вагою, а також навчити її орієнтуватися в часі по звичайному та електронному годиннику.
Знання про навколишній світ.
Основні принципи успішної підготовки дітей до школи — регулярність, відсутність примусу та дотримання конкретних правил. Це дозволить малюкові домогтися необхідних результатів та прищепить дисципліну, яка знадобиться для регулярних занять в школі. Це саме те, що повинна знати дитина йдучи в перший клас.
Труднощі, з якими може зіткнутися дитина в першому класі
Наступний складний та важливий предмет — читання. Хоч НУШ і не вимагає вміння читати при вступі до першого класу, їх підручник говорить про зворотне — вже з першої сторінки завдання звучать, як "прочитай вірш та перекажи його своїми словами". Складно виконати таке завдання без навичок читання. До того ж, оцінка знань з цього предмету проходить практично на початку навчального року, а саме визначення швидкості читання є своєрідним змаганням між учнями. Дивлячись на це, ми все-таки рекомендуємо навчити малюка читати ще до початку навчального року.
Найскладніші для малюка предмети — це письмо, читання та математика. Щось дається одній дитині легше, а щось складніше. Так як підготувати дитину до школи, з огляду на ці моменти?
Письмо буде віднімати у неї найбільшу кількість сил та часу, адже саме в цьому віці закладаються правильні письмові навички. Діти повинні писати правильно та красиво, що не так-то просто. Щоб малюк звикав до цього процесу, досить короткочасних занять: попросіть його прописати один рядок, або ж напишіть кілька букв та нехай він постарається повторити їх.
Рекомендація: не перевантажуйте дитину та не давайте їй занадто складних завдань — для підготовки до 1 класу досить легких та короткочасних вправ.
Також, ви можете віддати його в спортивну секцію — їх дуже багато навіть в маленьких містах: починаючи від танців і закінчуючи боротьбою. Можна перепробувати кілька варіантів, щоб дитина вибрала той, який їй до душі. Фізіологічна готовність дитини до школи може вважатися максимально успішною, якщо вона сама тягнеться до занять, нагадує про них вам та намагається не пропускати жодного.
Далі за списком математика. Навчальний план першого класу крутиться навколо першого десятка чисел, складання та віднімання в цих межах. Це допомагає дитині закріпити базові знання, що потрібні для більш складних математичних операцій, з якими вона зіткнеться вже в другому класі. Щоб допомогти малюкові, вам потрібно не тільки вивчити з ним рахунок, а й зуміти грамотно пояснити йому навіщо це потрібно. В іншому випадку, дитина не буде розуміти всю важливість освоєння математики та буде з великими труднощами засвоювати нові знання.
Фізіологічна готовність дитини до школи
Інтерес до спорту, фізкультури та в цілому до фізичного розвитку потрібно починати прищеплювати дитині ще задовго до школи. В цьому випадку, краще всього показує себе особистий приклад. Досить активно проводити спільно час з малюком вдома та на прогулянках.
Інтелектуальна готовність дитини до школи
Закладаючи в малюка правильну інтелектуальну базу, ви полегшуєте йому весь шкільний шлях. Крім того, подібне проведення часу відмінно тренує концентрацію, уважність та посидючість, які так важливі в школі. Зараз є дуже багато демонстраційних матеріалів, завдяки яким можна зробити процес цікавішим та різноманітнішим.
Не варто зациклюватися лише на читанні, письмі та рахунку — це більше завдання вчителів. Вам же потрібно зосередитися на правильному мисленні, навчити дитину аналізувати отриману інформацію та міркувати на різні теми. Ваші три головні завдання для інтелектуальної готовності дитини до школи полягають у наступному:
Створіть комфортні умови для отримання нової інформації та зацікавте малюка. У цьому допоможе різнопланове дозвілля, читання цікавої та розвиваючої літератури, перегляд відео, прогулянки та відвідування цікавих місць. Так дитина зрозуміє, що світ — це нескінченна кількість дивовижних речей та захоче дізнаватися все більше і більше.
Розмовляйте з малюком якомога більше, розповідайте як спілкуватися зі старшими та з однолітками, як вести себе з меншими дітьми. Також допомагайте йому аргументувати власну думку, покажіть що слухаєте його та отримуєте задоволення від розмов. Таким чином він навчиться висловлювати свою точку зору, вислуховувати вашу і, також як і ви, радіти самому процесу спілкування.
Розвивайте логіку та вчіть нестандартного мислення. Це дуже важливо при вирішенні побутових завдань і, в цілому, в житті. Так малюк зможе дивитися на типові ситуації з нестандартного ракурсу, розвине критичне мислення, його розум стане більш гнучким та буде краще засвоювати отриману інформацію. Для розвитку логічного мислення відмінно підходять спеціальні завдання на логіку та креатив.
Соціальна готовність дитини до школи
Особистісна (соціальна) підготовка дитини до школи дозволяє допомогти малюкові легше адаптуватися до різних форматів навчання та спілкування, які значно відрізняються від звичних в садку та вдома. Також, соціальна готовність дитини до школи робить її більш усвідомленою та відкритою до нових знань, навколишнього світу та самої себе.
Дозволяйте працювати самостійно. Якщо малюк потребує похвали, ви можете почати з заохочення кожного етапу його діяльності, а в кінцевому рахунку — хвалити вже тільки результат.
Розповідаючи дитині про школу, не можна робити акцент тільки на позитивному чи негативному аспекті навчання. Якщо ви, наприклад, будете лише говорити як в школі класно, весело та завзято, зіткнувшись з дійсністю — дитина просто розчарується. Адже школа не складається лише з розваг, це велика праця та відповідальність, яку повинен розуміти майбутній першокласник.
Правильна позиція — максимально докладне та неупереджене знайомство дитини зі школою, її вимогами, розпорядком та іншими подробицями. Ось кілька рекомендацій щодо соціальної готовності дитини до школи:
Дозволяйте дитині самій знайомитися в людних місцях, пояснюючи при цьому, що без присутності дорослих, не можна контактувати з чужими дорослими.
Навчіть малюка справлятися з критикою, пояснюючи, що вона може мати відношення до ситуації чи результату її роботи, але до неї особисто жодного відношення не має. Також цьому сприяє вироблення правильної позитивної самооцінки у дитини.
Відвідуйте періодично дуже людні місця, на зразок розважальних центрів, супермаркетів, вокзалів та аеропортів — це навчить її не губитися при великому скупченні людей.
Вивчайте правильно висловлювати власні думки, грайте сценки як вона звертається за допомогою до незнайомця, задає питання та інше.
Розвивайте у малюка здорову тягу до змагань та перемог, а також обговорюйте можливі невдачі та прищеплюйте правильний погляд на них.
Створіть чіткий розпорядок дня, щоб дитина навчилася присвячувати одній справі певний час. Важливо, щоб в такому порядку, чергувалися спокійні та активні заняття. Це допоможе малюкові адаптуватися в режимі урок-перерва.
Щоб допомогти дитині відчувати себе більш впевнено, ви можете навчити її всім базовим навичкам, які будуть потрібні: правильно тримати ручку, крок за кроком виконувати завдання та інше.
Немає коментарів:
Дописати коментар